Már július eleje óta, az Országos Mentõszolgálatban dolgozó állomásvezetõk feladata, hogy felmérjék azt, hogy a mentõápolók közül, ki venne részt a programban többletbérezés ellenében.
A kerékpáros mentõegységeket olyan területen alkalmaznák, ahonnan az átlagosnál is több hívás érkezik. Nagyvárosokban, és Közép-Magyarországi régióban látják a program szükségességét.
Például napi 3000 feladatot is kaphatnak országszerte a mentõsök, aminek egyharmada Budapestrõl és környékérõl érkezik - Írja a Népszava.
Naponta 10-15 mentõautót is vezényelnek az ország más pontjairól a fõvárosba. A problémát az jelenti, hogy még így is torlódhatnak a hívások és elõfordulhat, hogy több mint 15 percig kell várni a mentõsre.
"A tesztüzem pedig heteken belül megkezdõdhet. Terveik szerint a fõváros belsõ, forgalmas területein találkozhatnak majd az emberek a kerékpáros elsõsegélynyújtókkal." - nyilatkozta Gyõrfi Pál a Népszavának.
"Kedvezõ tapasztalatok esetén ezt a mentési módszert akár más városokra is kiterjeszthetik." - tette hozzá.
Norvégiában például csak alkalomszerûen, a nagyobb tömegrendezvényeken, fesztiválokon, koncerteken, utcai futóversenyeken vetik be a kerékpáros mentõket - nyilatkozta a lapnak egy egészségügyi szakember.
A feladatuk elsõsorban az elsõsegélynyújtás, a sérült állapotának stabilizálása, amíg odaér a mentõautó.