Januártól ügyfélkapus azonosítással egyszerûen, "vírusbiztosan" adhatják be az ügyfelek kérelmeiket a Magyar Nemzeti Bankon belül mûködõ Pénzügyi Békéltetõ Testülethez (PBT). A pénzügyi békéltetõknél szaporodnak a törlesztési moratóriumhoz kötõdõ ügyek, egyebek közt a fizetési stophoz kötõdõ felhalmozódott kamatok, a lejárat nélküli kölcsönök (folyószámla-hitelek, hitelkártyák) elszámolása, illetve a moratóriumból való kilépés jogszerûsége témáiban.
Tavaly 3 ezer fogyasztó fordult a testülethez, megugrott a banki és a méltányossági ügyek aránya. A járványkockázatok csökkentése és az ügyfelek elektronikus ügyintézés iránti igénye miatt tértek át korszerû online kérelembeadási rendszerre.
A fogyasztók az intézmény honlapjáról ezentúl ügyfélkapus azonosítással adhatnak be új kérelmet vagy küldhetnek folyamatban lévõ ügyhöz beadványt banki, biztosítási, pénztári és tõkepiaci elszámolási, szerzõdéses jogvitáikban. A szolgáltatás a belföldi, határon átnyúló, illetve a méltányossági ügyeknél utóbbinál az ügyfél a szerzõdéses feltételeknél kedvezõbb egyedi elbírálást kér is elérhetõ.
A pénzügyi békéltetõk - akik 2021-ben a pénzügyi szolgáltatókkal is elektronikus felületen kommunikálnak - az online ügyintézéshez mobil applikációt is kialakítanak majd Fotó: freepik.com
Az új online rendszerben a már beküldött beadványok és a lementett kérelmek, beadványok tervezetei is megnézhetõk. Az e-kommunikáció során a PBT küldeményeit a kérelmezõ ügyfélkapus tárhelyére kézbesítik. A pénzügyi békéltetõk - akik 2021-ben a pénzügyi szolgáltatókkal is elektronikus felületen kommunikálnak - az online ügyintézéshez mobil applikációt is kialakítanak majd.
Természetesen a hagyományos utat kedvelõk továbbra beadhatják kérelmeiket postán, illetve személyesen az MNB budapesti ügyfélszolgálatán vagy bármely kormányablakban.