Folyamatosan bõvül a magyarországi futárszolgáltatás piaca, fõként az e-kereskedelem fejlõdésére alapozva. Bíró Koppány Ajtony, a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének (MLSZKSZ) fõtitkára elmondta, a szakmai szervezethez beérkezett adatok alapján a futárcégek árbevételi átlaga 36 százalékkal növekedett 2020-ban, ami összhangban van az e-kereskedelmi piac 45 százalék körüli növekedésével.
A magyar piacon jelen van több nagy nemzetközi futárszolgálati szolgáltató, úgymint a GLS, a DPD, a Trans-O-Flex, a Raben Trans, a nagy logisztikai integrátorok - a DHL, a UPS, a TNT - is aktivak az e-kereskedelmi területen. Jelentõs szolgáltató még a Magyar Posta, illetve a Sprinter, és fõleg Budapesten számos helyi kis futárszolgálat is mûködik.
Folyamatosan bõvül a magyarországi futárszolgáltatás piaca, fõként az e-kereskedelem fejlõdésére alapozva Fotó: freepik.com
A hazai futárpiac dinamikus bõvülése a kis szolgáltatóknak is kellõ fejlõdési lehetõséget biztosít; folyamatos az új belépõk megjelenése a piacon, miközben volt néhány korábbi szereplõ, aki elhagyta a piacot. A következõ években a növekedés a járvány megszûntével lassul, de továbbra is, éves szinten, 7 százalék körül marad.