A napokban fejezte be a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) az adószámla-értesítõk kiküldését ügyfélkapus ügyfeleinek, október végéig pedig postán kapnak adószámla-kivonatot azok, akiknek nincs ügyfélkapu-hozzáférésük.
A NAV közleménye szerint adószámla-egyenlegérõl csak az kap értesítést, akinek ötezer forintnál több tartozása vagy ezer forintnál több túlfizetése van. Országosan több mint egymillióan kaptak elektronikus értesítést, míg ötszázezren postán kapják az adószámla-kivonatot a következõ hetekben.
Akinek tartozása van, ügyfélkapus hozzáféréssel akár online bankkártyás fizetéssel is rendezheti azt az Online Nyomtatványkitöltõ Alkalmazásból, de fizetheti átutalással, csekken vagy a NAV ügyfélszolgálatain bankkártyával. Átutaláskor a közlemény rovatban fel kell tüntetni az adóazonosító jelet.
Túlfizetéskor annak kiutalását vagy tartozásra átvezetését a 2117-es számú "Átvezetési és kiutalási kérelem az adószámlán mutatkozó túlfizetéshez" nyomtatványon lehet kérni. A nyomtatvány már az Online Nyomtatványkitöltõ Alkalmazásban is elérhetõ, így külön segédprogram telepítése nélkül, bármilyen okoseszközön, akár mobiltelefonon is használható.