Végre eljön a nap, és szeptember 4-én, szombaton este találkozik a múlt, jelen és jövõ a ferihegyi repülõmúzeumban. Újra felgyúlnak a fények a történelmi pilótafülkékben, duruzsolnak a fedélzeti rádiók, közben pedig pilóták, utaskísérõk és mûszakiak mesélnek a gépekrõl, pályafutásukról. Az õsz elsõ repülõs ünnepén egy MIG-21-es vadászgép is látható az Aeroparkban.
A 75 éve létrejött Malév múltjából és a hõskórból kaphatnak ízelítõt ezen az estén az érdeklõdõk. Olyan repülõemberek érkeznek a múzeumba, akik annak idején az Il-18-ason, a Tu-154-esen vagy a Tu-134-esen kezdték a pályafutásukat, és az igazán nagy gépen, a Boeing 767-esen fejezték be karrierjüket.
Az õsz elsõ repülõs ünnepén egy MIG-21-es vadászgép is látható a ferihegyi repülõmúzeumban Fotó: Aeropark
Az Aeropark éjszakáján számos kiállított repülõgép komoly életjeleket fog mutatni. Bekapcsolják az egyes rendszereket, életre keltik a berendezéseket, fényárban úsznak majd a történelmi pilótafülkék. De a legkisebb nagygép, az L-410-esbe is visszakerültek a kalibrálóberendezések. Szombaton ezek mûködését is bemutatják a szakemberek, sõt a hajtómûvek átforgatása is megtörténik.
Egész este gurulnak majd a különleges, ma már oldtimer kategóriába tartozó repülõtéri autók. Kipróbálható lesz a Zsiguli, az elõteres Wartburg, a rendõr Lada, valamint a legendás reptéri tûzoltóautó, a 40 tonnás Simba.
Az Aeropark éjszakáján számos kiállított repülõgép komoly életjeleket fog mutatni Fotó: Aeropark
Délutántól hajnalig folyamatosan indulnak a tematikus séták, a Tu-154-es fedélzetén pedig egymást követik a légiutas-kísérõ foglalkozások, amelyeken stewardessek engednek betekintést különleges hivatásukba. Az Aeropark A320neo szimulátorában bárki kipróbálhatja, milyen vezetni a világ egyik legmodernebb repülõgépét.