Igencsak érdekes, ugyanakkor sokak számára azért köztudott dologra derült fény a B2W (Business To Woman) Akadémia legújabb kutatásából. A felmérés ugyanis egyértelmûen bebizonyította, hogy túlnyomó részben a nõi fogyasztók határoznak a családok vásárlásainál, legyen szó élelmiszerrõl, gyógyszerrõl, utazásról vagy ingatlanvásárlásról.
Nézzük a konkrét számokat! A vásárlások 85 százalékában nõk hozzák meg a döntést, legyen szó termékekrõl vagy szolgáltatásokról. Az új otthonok megtalálása esetében például 91%-ban, az élelmiszer és gyógyszerek kategóriájában 93%-ban, az utazásnál 92%-ban, de még az új autó vásárlásánál is 65%-ban az övék a végsõ szó.
Pálfi Éva nõi marketing szakértõ elmondta, fogyasztói magatartás szempontjából komoly eltérés tapasztalható a két nem között Fotó: B2W
Ez pedig marketing szempontból azt jelenti, hogy a nõi fogyasztók hatalmas vásárlóerõt és befolyást jelentenek, ugyanakkor a vállalkozások mégsem fordítanak rájuk elég figyelmet. A B2W Akadémia friss kutatása szerint releváns tartalmakra vágynak a nõk, valódi értékajánlatokra, felfigyelnek az érzelmekkel kommunikáló márkákra, ám azonnal kiszúrják, ha az manipulatív marketinggel próbálja õket becsapni.
Pálfi Éva nõi marketing szakértõ elmondta, fogyasztói magatartás szempontjából komoly eltérés tapasztalható a két nem között. A szakértõ szerint másképp döntünk, választunk, bízunk meg egy adott termékben.
Amíg a férfiak a statisztikákra meg a teljesítményre kíváncsiak, addig a nõket az érdekli, hogy milyen elõnyökkel jár egy termék, mitõl biztonságos, kényelmes. Mi, nõk gyorsan kiszimatoljuk a valódiságot, nem szeretjük, ha becsapnak minket. Persze figyelembe kell venni a korból, stílusból, élethelyzetbõl adódó különbségeket is árulta el a 10perc.hu kérdésére Pálfi Éva.