Az online vásárlással automatizált lett a rendszer, a korábbinál jóval kevesebb értékesítõre van szükség, miközben a cégek ajánlatadása is idejét múlttá vált, ami szinte észrevétlenül az ügyfélkör beszûkülését eredményezheti.
Az értékesítési piac már a koronavírus-járvány elõtt elkezdett gyökeresen megváltozni, a pandémia okozta válsághelyzet viszont a legtöbb vásárlót az online térbe terelte, ami még inkább felerõsítette ezt a trendet.
2022-ben azok a vállalatok viszik el a vevõket, akiknek a legtöbb anyaga van fent az interneten. A vásárlók ma már ebbõl szûrik le, ki számít szakértõnek. Ezért a cégeknek sokkal nagyobb hangsúlyt kellene fordítani a márkaépítésre, hogy kialakuljon a márkahûség, a preferencia, így egy-egy termékért, szolgáltatásért akár 30 százalékkal is több pénzt lehet elkérni.
Kasza Tamás értékesítési szakértõ a 10perc.hu kérdésére arról beszélt, hogy ugyanaz történt most ebben a szegmensben, mint az elsõ kávéautomaták megjelenését követõen az országban. A legtöbben sokáig nem merték bedobni a pénzt, mert tartottak attól, hogy a gép nem ad kávét, esetleg elromlik, vagy rossz az ital minõsége.
Azok a cégek viszik el a vevõket, akiknek a legtöbb anyaga van fent az interneten, ezáltal érzi szakértõnek õket a vásárlói közeg Fotó: freepik.com
Csakhogy eljött az a pont, amikor megszokták az emberek az újat, mert lehet, hogy vannak hátrányai, de nem kell sorban állni érte. Idõvel persze a kávéautomaták termékei is javultak, és teret hódítottak maguknak az egész világon. Hasonló zajlik most a szemünk elõtt, az online vásárlással automatizálták a rendszert, így sokkal kevesebb értékesítõre van szükség.
Már most is érezhetõ a hétköznapokban, hogy azok a cégek viszik el a vevõket, akiknek a legtöbb anyaga van fent az interneten, ezáltal érzi szakértõnek õket a vásárlói közeg. Ugyanakkor azoknál a termékkategóriáknál, ahol az online felületen nem lehet eloszlatni a felmerülõ kétségeket, félelmeket, továbbra is szükség lesz személyes értékesítõkre.
Mint Kasza Tamás elmondta, ha valaki a brandinggel nem tudja megindokolni a termék, szolgáltatás árát, akkor egy bizonyos összeg felett nem fog költeni rá a vevõ, inkább olcsóbb alternatíva után néz az interneten. Ráadásul más gond is lehet.
Néhány etikátlan vállalat azzal próbálkozik, hogy az árajánlatban hazudik, a rejtett költségeket nem tüntetik fel, így az ügyfél számára késõbb már nem lesz visszaút, ki kell fizetnie azokat is. A másik oldalon viszont, akik etikusan beletesznek mindent az ajánlatukba, végignézik, ahogy az orruk elõl viszik el a potenciális vásárlókat hívta fel a kettõsségre a figyelmet az értékesítési szakértõ.