2020 emberemlékezet óta a hangszergyártók- és kereskedõk legjobb éve volt, amit az elõzetes várakozások szerint 2021 még felül is múlhat. Csámpai Károly, a Mezzoforte Hangszeráruház ügyvezetõje a 10perc.hu érdeklõdésére elárulta, a koronavírus-járvány kirobbanása óta a gitártermékek értékesítése kiemelkedõen emelkedett, de erõs növekedést tapasztaltak a stúdiótechnikában is.
Úgy látszik ez az a termékkör, aminek a beszerzését az emberek idõ hiányában korábban a leginkább halogatták, a bezártság miatt viszont tudták pótolni az elmaradást. Az elmúlt idõszak a stúdiótechnikában is erõsödést hozott, amit nemcsak a zenészek kerestek, akik otthon szerették volna játékukat rögzíteni, hanem a podcasterek, youtuberek és marketingesek is, akiknek szintén több szabadidejük maradt felvételeket készíteni magyarázta Csámpai Károly.
Megnõtt az olyan klasszikus hangszerek eladási aránya, mint például a hegedûé Fotó: freepik.com
Úgy véli a szakember, sokan egyszerûen hazavitték a zenélést, sokan vásároltak például halk, elektromos dobfelszerelést, elektromos zongorát vagy éppen klasszikus hangszereket, mint például a hegedû. Tisztán látszik továbbá, hogy a bezártságban az emberek egy része új hobbit keresett, megváltoztak a szokásaik és ezért elkezdtek zenélni, ez segítette át õket a példátlanul nehéz idõszakon.
Mivel bezártak a klubok, nem lehetett fesztiválokat rendezni, sorra maradtak el a koncertek, a hangtechnika és hangosítás iránti érdeklõdés is egyenesen arányosan csökkent. Ugyanakkor a hangrögzítés sokaknak lett fontos, megszaporodtak az otthoni hangstúdiók és az online videomeetinghez is fontos volt a jobb hangminõség, illetve a hitelesség, professzionalizmust sugalló, jó minõségben megszólaló és mutatós eszközök használata.
Sokan vásároltak például elektromos zongorát az elmúlt egy-másfél évben Fotó: freepik.com
Az eredményeket összegezve Csámpai Károly elmondta, a hangszergyártóknak és -kereskedõknek a legjobb éve volt a tavalyi, az eladások 30 százalékkal nõttek, amire 2021-ben sikerült még körülbelül 8 százalékot ráhúzni, bár mivel a termékek ára kb. ugyanennyit nõtt, ez nem annyira növekedést jelöl, mint inkább a 2020-as év forgalmának a megismétlését, korrigálva az áremelkedéssel.