Elõzetes becslések szerint idén is rendkívül magas, 20 százalék körüli lesz az e-kereskedelem bõvülése, a statisztikák viszont azt mutatják, hogy jelentõs változás állt be a legkeresettebb termékkategóriákat illetõen az ünnepek elõtt.
Az adatok szerint felére esett az otthon és kert termékkörben leadott rendelések aránya tavaly karácsonyhoz képest, miközben mûszaki cikkeket és játékokat jóval többen vásárolnak online. A listavezetõ helyet a maga 28 százalékos részesedésével a szépségápolás és egészég kategória vette át.
Perényi András, a webáruházak számára kiszervezett logisztikai és dropshipping szolgáltatásokat, valamint logisztikai szoftver megoldásokat nyújtó Webshippy társalapítója a 10perc.hu kérdésére elárulta, míg 2019 decemberében 57 ezer csomagot szállítottak házhoz, ez a szám 2020 decemberére 130 ezer csomaggal megduplázódott, 2021 utolsó hónapjában pedig 200 ezernél is több csomaggal kalkulálnak.
A szakember szerint nem véletlen, hogy a legjobban az otthon és kert termékkategóriát érintõ megrendelések estek vissza a legjobban 41 százalékról 19-re , ugyanis az emberek bezárkózva otthonaikba sokkal több idõt töltenek el annak csinosításával.
Látványos emelkedést produkált a játék és hobbi kategória, amely a tavalyi 4 százalékról 16 százalékra erõsödött. Ugyanakkor a webshopokban több fogy irodaszerekbõl és babatermékekbõl a tavalyi év ugyanezen idõszakához viszonyítva, de kevesebb könyvbõl és ruházatból.
Látványos emelkedést produkált a játék és hobbi kategória, amely a tavalyi 4 százalékról 16 százalékra erõsödött Fotó: freepik.com
A legnépszerûbb termékkategóriák 2021 karácsonyán
Szépségápolás és egészség 28 %
Otthon és kert 19 %
Játék, hobbi 16 %
Mûszaki cikk 11 %
Baba, mama 5 %
Étel-ital 4 %
Egészség, gyógyászat, étrendkiegészítõk 4 %
Irodaszerek, irodatechnika 3 %
Háziállat 3 %
Divat és ruházat 2 %
Könyv 2 %
Autó-motor 2 %
Számítástechnika 1 %
Sport és szabadidõ 1 %