Megoszlanak a szakmai vélemények arról, hogy pontosan hány éves kortól érdemes angolt tanulnia a gyerekeknek, de nagy általánosságban azzal mindenki egyetért, hogy iskolai környezetben legkésõbb 10 éves korig szabad várni vele.
Ugyanakkor az is tény, hogy az oviangoltól nem lehet csodákat remélni, sokkal fontosabb ennél, hogy a gyerekek minél több anyanyelvi mesét, mondókát, dalt hallgassanak, így könnyebben tudják elsajátítani a nyelvet. Az angoltanulást meg kell szerettetni a kicsikkel 3-4 éves korukban, hogy mire iskolába mennek, legyen egy jó kiindulási alapjuk a folytatáshoz.
Ugyanis a 10perc.hu kérdésére Juba-Nagy Ágnes, a Dont Panic Nyelviskola hálózat szakmai vezetõje az oviangollal kapcsolatban elmondta, senki ne várja heti kétszer 45 perctõl, hogy a gyermek folyékonyan beszéli majd az idegen nyelvet, mire elsõ osztályos lesz.
Juba-Nagy Ágnes úgy fogalmazott, a gyerekek esetében ideális lenne a csoportban való tanulás Fotó: 10perc.hu
A tapasztalt angol nyelvtanár kiemelte, egyes tanulmányok szerint 3-4 éves korban a legcélszerûbb elkezdeni angolt tanítani a gyerekekkel, más rendszerekben viszont arra esküdnek, hogy legkésõbb 10 éves korig kell elindítani a folyamatot. Léteznek viszont olyan elképzelések is, miszerint ha 17-18 éves koráig belevág egy fiatal a tanulásba, akkor még megközelítheti az anyanyelvi beszélõk szintjét is.
Juba-Nagy Ágnes látta felnõni az úgynevezett Cartoon Network generációt, akik már a meséket is idegen nyelven hallgatták és ennek köszönhetõen remek kiejtéssel rendelkeztek kicsiként is. Ez a mai világban még inkább jellemzõ, hiszen rengeteg játék, mese és mûsor elérhetõ az interneten idegen nyelven is.
Egyes tanulmányok szerint 3-4 éves korban a legcélszerûbb elkezdeni angolt tanítani a gyerekekkel, más rendszerekben viszont arra esküdnek, hogy legkésõbb 10 éves korig kell elindítani a folyamatot Fotó: freepik.com
A dalok, a mondókák az animációs filmek nemcsak a nyelvre, hanem annak a ritmusára is megtanítják a gyermekeket. Ezáltal nem lesz angoltalan, úgymond Hunglish a kiejtésük, mint a mi korosztályunknak, hiszen nekünk még nem volt modell, amihez hasonlíthattuk volna, csak a tanárunk mutatott rá a szakember.
Juba-Nagy Ágnes úgy fogalmazott, a gyerekek esetében ideális lenne a csoportban való tanulás, mert nemcsak egy embernek a kommunikációs szokásait veszik fel, hanem mindig mások mondanivalójára kell reagálniuk, ami alapjaiban felkészíti õket az életben elõforduló szituációkra. A magántanár fõként azoknak javasolt, akik egy adott vizsgára készülnek fel és kifejezetten hasznos, ha az írásbeli számonkérés.