Érdekes és mindenképpen tanulságos felmérést végeztetett el a Mastercard, aminek lényege az emberek online vásárlási szokásainak vizsgálata volt. A kutatás eredményeit a fizeteselmeny.hu oldalon hozták nyilvánosságra, és az adatok alapján kiderült, hogy az Az emberek 54 százaléka ugyanolyan gyakorisággal, majdnem 40 százaléka sûrûbben fog online vásárolni az idén a tavalyi rekordévhez képest. A bankkártyás fizetés lehetõsége idén már az online vásárlók 40 százaléka számára tesz megbízhatóvá egy webshopot, szemben a tavalyi 27 százalékkal.
A bankkártyás fizetés lehetõsége idén már az online vásárlók 40 százaléka számára tesz megbízhatóvá egy webshopot Fotó: freepik.com
Az például cseppet sem meglepõ, hogy a 18-39 éves korosztály a legaktívabb az online vásárlás területén, a korosztály több mint fele rendel heti rendszerességgel a netrõl, ugyanakkor az adatok egyértelmûen alátámasztják, hogy a járvány ideje alatt az ötvenes korosztályban nõtt a legnagyobbat, 39 százalékkal, a webes vásárlók aránya. Külön érdekesség, hogy az élelmiszer, a ruhanemû vagy a háztartási tisztítószerek esetében kifejezetten a mögöttünk hagyott egy-másfél év alatt futott fel az érdeklõdés az online piacon, míg például a könyvek esetében nem volt emelkedés tapasztalható.
A felmérésben részt vettek majdnem 60 százaléka vásárolt már ágyból Fotó: freepik.com
A vásárlái szokásokkal kapcsolatban kiderült, hogy a felmérésben részt vettek majdnem 60 százaléka vásárolt már ágyból, 52 százaléka tévézés közben, míg munkahelyen munkaidõben 45 százaléka intézett már digitális vásárlást. Közel minden 5. honfitárs rendelt már a vécén ücsörögve, továbbá a megkérdezettek 5 százaléka vásárolt már biciklizés vagy vezetés közben. Az adatok alapján a válaszadók 37,5 százaléka választja az utánvétes vásárlást legszívesebben, ám ez a szám akár jelentõsen emelkedhet, ha nincs lehetõség online fizetésre.