403.43 Ft

350.44 Ft

Évtizedes börtönbüntetés a testvérgyilkosoknak

Kiemelt kategóriák

Egészség
Orosz-ukrán háború
Utazás
Foci-VB
Interjúk
Életmód
Nagyvilág
Friss
Kultúra
Otthon
Autó
Sport
Gazdasági hírek

További kategóriák

Szórakozás
Olimpia
Balesetek-bűnügyek
Időjárás
Karrier
Belföldi hírek
Hirdetési felületek
Tech és tudomány
Életmód

Átírják a bringás szabályokat

10perc.hu/Kun Mónika
2021. 04. 15.

Az elektromos rollerek mellett a kerékpáros közlekedésre is új szabályokat alkotnak. A javaslat szerint az elõzési oldaltávolság lakott területen belül egy méter, azon kívül pedig 1,5 méter lenne. Ugyan folynak még az egyeztetések a különbözõ érdekvédelmi szervezetekkel, de több elemében is változik a KRESZ.

Jó hír, hogy egyre többen döntenek amellett, hogy az autók és a motorok helyett inkább a kerékpárt választják közlekedési eszközüknek. Sõt, sokan azt vallják, hogy a kerékpár télen is a legszabadabb, legmegbízhatóbb, legegészségesebb közlekedési eszköz. Éppen ezért szükséges, hogy a kerékpárosok biztonságban érezhessék magukat az utakon.

Harminc pontban fogalmazta meg a javaslatait a Magyar Kerékpárosklub, miután az elmúlt években jelentõsen megváltoztak a közlekedési körülmények a hazai nagyvárosokban. Halász Áron, a szervezet szóvivõje hangsúlyozta, hogy a változás lényege, hogy az eddig védtelenebbül két keréken közlekedõk végre balesetmentesebben is közlekedhessenek.


Egyre többen döntenek amellett, hogy az autók és a motorok helyett inkább a kerékpárt választják közlekedési eszközüknek     Fotó: freepik.com


A nagyobb oldaltávolságra azért is van szükség, mert a KRESZ-ben jelenleg annyi szerepel, hogy az autós köteles megfelelõ oldaltávolságot tartani elõzésnél. A javaslat szerint az elõzési oldaltávolság lakott területen belül egy méter, azon kívül pedig 1,5 méter lenne. Hasonlóak ezek a javaslatok azokhoz a Németországban életbe lépett változásokhoz, melyek már a gyakorlatban is mûködnek. Az ottani szabályozás például bevezette tavaly az úgynevezett kerékpáros gyorsforgalmi utat és a kerékpáros zónát, ám ezekre hazánkban még várni kell.

Probléma egyébként az is, hogy jelenleg csak ott nem kötelezõ a biciklisnek a kerékpársávot használni, ahol a párhuzamosan futó úttesten festettek fel kerékpáros nyomot. Holott több helyen is közlekedésre alkalmatlanok a kerékpárutak, illetve a szûk járdára felvezetett kerékpársáv helyett biztonságosabb lenne az úttesten közlekedni. Ugyancsak kérdés, hogy a versenykerékpárosok hol kerékpározzanak: az út szélén, vagy egy olyan kerékpárúton, ami a baleseti statisztikák és a minõsége szerint veszélyesebb, mint az út széle.


A változásoknak az a lényege. hogy a kerékpárosok is biztonságban érezhessék magukat az utakon    Fotó: freepik.com


A változások nem most fogalmazódtak meg, ugyanis a Kerékpáros Klub szakemberei több, mint három éve ültek le tárgyalni elõször ebben az ügyben a szaktárca képviselõivel. Az egyeztetések azóta is folytatódtak, sõt, a mindennapi közlekedési szituációk tükrében bõvültek a javaslatok. A héten is folynak a tárgyalások, ezúttal az Országos Balesetmegõrzési Bizottsággal ül egy asztalhoz a kerékpáros szervezet.

Főkép forrása:

freepik.com

Címkék:

További cikkek

Népszerű cikkek

Kapcsolódó cikkek