Abban úgy tûnik nincs vita az érdekeltek között a kormány és a városvezetés , hogy a Városligetet teljes egészében vissza kell adni a gyalogosoknak, pihenni vágyóknak, a park intézményeit látogatóknak, futóknak, sportolóknak és a kerékpárosoknak. Nos, ennek a koncepciónak köszönhetõen autómentessé válik a Hõsök tere és a Kós Károly sétány, csúcsidõn kívül pedig az Állatkerti körút is a Városligeten belül.
Forrás: BFK
A tervek alapján a felszíni parkolás - az Állatkerti körút egy rövid szakaszát kivéve - a Városliget teljes területén megszûnik, helyette új mélygarázs nyílt a Dózsa György út mentén, a korábbi 56-osok tere alatt, valamint a Mexikói úti Kisföldalatti-végállomásnál pedig 1500 P+R férõhely épül. A parkolóházak engedélyezési és kiviteli terveinek elkészítése egy közeljövõben kiírandó közbeszerzés tárgyát képezi, és az elõzetes vizsgálatok szerint egyrészt a Mexikói úti busz- és trolimegállónál ma is P+R-ként használt területre építhetõ parkolóház, másrészt az M3-as bevezetõje végcsomópontjának ágai közé emelhetõ ilyen épület.
A Kós Károly sétányról kitiltott, és a P+R kapacitással nem megfogott forgalom elsõsorban a Hungária körúton haladhat majd. Ahhoz, hogy a ma is zsúfolt útvonalat bizonyos mértékig tehermentesíteni lehessen, szükség van az Angyalföldet Zuglóval összekötõ hídra a Rákosrendezõ állomás déli vége fölött.