403.55 Ft

357.09 Ft

Egy lángoló autó miatt lezárták a 6-os fõutat!

Kiemelt kategóriák

Egészség
Orosz-ukrán háború
Utazás
Foci-VB
Interjúk
Életmód
Nagyvilág
Friss
Kultúra
Otthon
Autó
Sport
Gazdasági hírek

További kategóriák

Szórakozás
Olimpia
Balesetek-bűnügyek
Időjárás
Karrier
Belföldi hírek
Hirdetési felületek
Tech és tudomány
Életmód

Szebb, jobb, gyorsabb lesz az új HÉV

10perc.hu
2020. 12. 31.

Jövõre indul a csepeli, a ráckevei és a szentendrei HÉV-vonal fejlesztése Budapesten, elsõ lépésben a tervezési szakasz kezdõdik el.

A Budapest Fejlesztési Központ Nonprofit Zrt. (BFK) közleményt adott ki, melyben kihangsúlyozta, a fõvárost érintõ HÉV-vonalak fejlesztésének köszönhetõen gyorsabban közlekedhetnek majd az utasok a csepeli, a ráckevei és a szentendrei vonalon. A sebességük egyes elõvárosi szakaszokon akár az óránkénti 100 kilométert is elérheti majd. Megújul a pálya és az állomások, valamint új, akadálymentes, klimatizált kocsik is érkeznek majd.

A gyorsabb és kényelmesebb szolgáltatásnak és a déli HÉV-vonalak Kálvin térig történõ meghosszabbításának köszönhetõen a ráckevei vonal utasforgalma több mint kétszeresére nõhet, ugyanakkor az utasok száma jelentõsen növekedhet a másik két vonalon is. A tervezés és a kivitelezés fázisában a BFK szakemberei folyamatosan egyeztetnek az érintett kerületek és települések önkormányzataival.


Megújul a pálya és az állomások, valamint új, akadálymentes, klimatizált kocsik is érkeznek majd      Fotó: BKK


A fejlesztés elsõ ütemében a HÉV-sínek a Közvágóhídnál a föld alá süllyednek, és egy Boráros téri megállóval érik majd el a Kálvin téri állomást. Ezáltal a Duna-parti sávról eltûnhet a HÉV-vágány és egy összefüggõ, új zöld sétány jöhet létre. A szentendrei (H5-ös) vonalon modern, akadálymentesített megállókat, Békásmegyertõl Szentendréig teljesen felújított vasúti pályát terveznek, míg a ráckevei (H6-os ) és a csepeli (H7-es) HÉV vonalán ugyancsak teljes felújítás várható, akadálymentesítik a megállókat, megújítják az utastájékoztatást, rendezik az állomások környezetét és megszüntetik a sebességkorlátozásokat.


A fejlesztés keretében lecserélik a 44 éves átlagéletkorú, mára már teljesen elöregedett HÉV-kocsikat is     Fotó: BKK


A ráckevei HÉV külsõ szakaszán a kiviteli tervek 2022 második felére lesznek készen, a Kálvin térig tartó alagúti szakasz tervezése pedig 2023 elsõ félévében zárul. Az 5-ös metró megvalósíthatósági tanulmánya és az ehhez kapcsolódó költség-haszon-elemzés 2022 végére áll majd rendelkezésre, a szentendrei HÉV-vonal tervei pedig 2022 végére készülnek el. A kivitelezés a 2021 és 2027 közötti európai uniós források rendelkezésre állásának függvényében indulhat el.

A fejlesztés keretében lecserélik a 44 éves átlagéletkorú, mára már teljesen elöregedett HÉV-kocsikat is. Az újak akár 100 kilométer/órás sebességgel is közlekedhetnek majd, 700 utast szállíthatnak, lesz bennük legalább 4 kerekesszékes ülõhely, és alkalmasak lesznek kerékpárszállításra is. Az új jármûveknek egyterû, teljes hosszában átjárható, tágas belsõ terük lesz.

Főkép forrása:

BKK

Címkék:

További cikkek

Népszerű cikkek

Kapcsolódó cikkek