A magyar kávépiac növekedését elsõsorban a szemes és a kapszulás kávé generálja, azonban a szemeskávé értékben az összes eladott kávénak csak a 13 százalékát tette ki tavaly. Ezzel szemben ma már évente mintegy 13,4 milliárd forintot költenek a magyarok kapszulás kávéra, ami a Nielesen adatai szerint a kiskereskedelmi kávéforgalomban már 23 százalékos volt.
A magyar piacon is egyre népszerûbbek a legnépszerûbb kávéfajták kapszulái Fotó: freepik.com
Az adatok alapján 2019-ben Magyarországon mintegy 1200 tonna, közel 170 millió darab kapszulás kávét értékesítettek. A nagy áttörés 2018-ban következett be, amikor a magyar piacon is megjelentek a jól ismert márkák kapszulás kiszerelései. Népszerûségüket annak is köszönhetik, hogy állandó a minõségük, illetve gyorsan és egyszerûen készíthetõ a kapszulás kávé.
Évente akár 13,4 milliárd forintot is elköltünk a kapszulás kávéra Fotó: freepik.com
Magyarországon a felmérés szerint a kiskereskedelmi kávépiac éves szinten 6,4 százalékkal, 63 milliárd forintra bõvült, az azt megelõzõ évben 59 milliárd forintot tett ki. A felnõtt magyar lakosság 85 százaléka kávézik, naponta átlagosan 2,7 csészényit. A kávéivók 91 százaléka nap, mint nap iszik otthon kávét, 53 százalékuk pedig napi szinten kávézott a munkahelyén is.