Másfél évvel ezelõtt, az IATA (Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség) 2019-es konferenciája során a Delfti Mûszaki Egyetem és a KLM bejelentette a Flying-V tervezésének megkezdését, amely a szélcsatorna- és földi tesztek után végre felszállásra kész állapotba került.
A múlt hónapban a Delfti Mûszaki Egyetem kutatói, mérnökei és egy drónpilótája utazott el egy németországi repülõtérre, hogy elvégezzék az elsõ próbarepülést.
A Flying-V kialakításával energiatakarékos, hosszú távú repülõutak megtételére alkalmas légijármû született. Az utastér, a raktér és az üzemanyagtartályok mintegy beépültek a szárnyakba, így hozva létre a jellegzetes V-alakot. Az elõzetes számítógépes kalkulációk szerint azáltal, hogy javult a repülõgép aerodinamikája, 20%-kal csökkent az üzemanyag-fogyasztás a jelenleg legfejlettebb repülõgépekhez képest.
A projektben jelenleg több partner is részt vesz, például az Airbus is. A tervezett következõ lépés a Flying-V fenntartható üzemanyaggal történõ üzemeltetése lesz.
A KLM évek óta a világ elsõ három legfentarthatóbb légitársasága között szerepel a Dow Jones Fenntarthatósági Indexen.