Parancsnoki vizsgálat indult azzal kapcsolatban, hogy jogszerûen, arányosan és szakszerûen jártak-e el azok a rendõrök, akik kéklámpás autóikkal követtek, végül több ütközés után megállítottak egy Mercedest augusztus 1-én, az M2-es autóút Dunakeszihez közeli szakaszán. Az elõzõleg 200 km/óra sebességgel menekülõ autó vezetõje eltiltása ellenére ült volán mögé, és mint kiderült, korábban több szabálysértési ügye volt már írta a Telex.
A férfit a rendõrök is ismerték, aki jelzéseik ellenére nem állt meg, ezért mentek utána. Végül úgy tudták megállítani, hogy többször összeütköztek a menekülõ Mercedesszel, ami felszaladt az M2-es két irányát elválasztó betonelemekre, kitört a bal elsõ kereke, majd akkor állt meg végleg, amikor az egyik rendõrautó bevágott elé, és az orrának ütközött.
Ilyen vizsgálatot minden rendkívüli, jelentésre kötelezett esemény után folytat a rendõrség, vagyis ez önmagában nem jelenti azt, hogy a rendõröket elmarasztalják a történtek miatt. Az intézkedéssel kapcsolatos parancsnoki vizsgálat napokig tarthat, noha az eset után megjelentetett Facebook-posztban elõzõleg már méltatták az akcióban kulcsszerepet játszó Gál Zsombor õrmestert, aki az elöl haladó kodát vezette.
Bizonytalanságot teremt azonban, hogy egy ilyen intézkedés veszélybe sodorhat mindenkit, aki a környéken közlekedik, beleértve egyébként magukat a rendõröket is. A történtek változtatnak-e a rendõrségi eddigi gyakorlatán, vagy akár a hasonló intézkedések szabályain. Tehát megengedett-e vagy azzá válik-e, hogy egy rendõrautó a követett jármûnek ütközzön, ha az a felszólítás ellenére nem hajlandó megállni.
A rendõrségi törvény a jármûvek megállításával kapcsolatos intézkedésekre felhatalmazást ad, sõt mi több, a jármûvet a rendõr bizonyos esetekben akár a szolgálati jármû felhasználásával is megállásra kényszerítheti. Ugyanakkor a bûncselekmény elkövetésével megalapozottan gyanúsítható személy, valamint a bûncselekmény elkövetõjének elfogása érdekében ha jármûvel menekül a rendõrség mások személyét és biztonságát nem veszélyeztetve a jármûvet követheti és megállásra kényszerítheti.
A váci rendõröknek be kellett avatkozniuk, miután N. Csaba elõzõleg nem állt meg. Sõt, ahogy a rendõrségi Facebook-posztban írták, halálos iramot vett fel a Mercedeszével. A vizsgálatnak ugyanakkor választ kell adnia arra a kérdésre is, hogy a rendõrök nem sodorták-e veszélybe az M2-es ellenkezõ oldalán közlekedõket például azzal, ahogy a két oldalt elválasztó betonelemnek ütközött a Mercedes. Esetleg nem voltak-e veszélyben azok az autósok, akik közelrõl követték az intézkedést, így láthatták a Mercedes elrepülõ kerekét. Mindez szempont a rendõrautók utasainak esetében is.